
Elektromobilių gamintojų pateikiamas nuvažiuojamas atstumas viena įkrova realiame pasaulyje yra pasiekiamas retam vairuotojui. Tuo tarpu Vitoldas Milius parodė, kad su elektromobiliu galima važiuoti ir gerokai toliau, nei deklaruojama. Su miesto mažyliu „Hyundai Inster“, kuriam pagal WLTP standartus yra numatytas 370 km nuvažiuojamas nuotolis viena įkrova, žurnalistas iki išsikraunant baterijai pravažiavo 590 km.
Ar gamintojai tikrai meluoja?
Neretai girdimas vairuotojų pasipiktinimas, kad gamintojai meluoja apie elektromobilių nuvažiuojamą nuotolį viena įkrova nėra pagrįstas. Pateikiami nuvažiuojamo nuotolio duomenys nėra konstanta, kad automobilis su 100 proc. baterijos visuomet nuvažiuos tiek, kiek parašyta lentelėje, nes tai – vidutinis nuvažiuojamas nuotolis, apskaičiuotas pagal Europos Sąjungos patvirtintą WLTP sistemą.

Kaip ir vidaus degimo variklius turintys automobiliai naudoja skirtingą kiekį degalų priklausomai nuo važiavimo sąlygų, taip ir elektromobiliai, bateriją tuština skirtingai, nuo važiavimo sąlygų. Tik jeigu vidaus degimo varikliais varomų automobilių sąnaudos, priklausomai nuo tempo, gali skirtis 10-30 proc., energijos sąnaudų skirtumo žirklės elektromobilių pasaulyje gali būti gerokai didesnės. Apie deklaruojamą nuvažiuojamą nuotolį magistralėje galima pamiršti. Tuo tarpu mieste ir lengvame užmiestyje jį galima net ir pranokti, ką jau ne kartą įrodė keliautojas, automobilių žurnalistas Vitoldas Milius.
Galima važiuoti gerokai toliau, nei deklaruojama
Jis su miesto mažyliu „Hyundai Inster“, turinčiu 49 kWh bateriją viena įkrova įveikė 590 km nuotolį, nors pagal WLTP deklaruojamas automobilio nuvažiuojamas nuotolis siekia 370 km. Vidutinės energijos sąnaudos kelionės metu siekė vos 8,6 kWh/100 km.
„Šiuo savo važiavimu norėjau įrodyti, kad gamintojai iš tiesų nemeluoja, ir elektromobilyje viskas priklauso nuo vairuotojo, jo važiavimo būdo ir priimamų sprendimų vairuojant. Gerai pasistengus galima pasiekti neįtikėtinų rezultatų. O jei važiuosi kvailai, nereikia tikėtis gerų rezultatų,“ – komentavo V. Milius.
Tai jau antrasis jo rekordinis važiavimas elektromobiliu. Lygiai prieš 5 metus jis su 64 kWh baterija turinčia „Hyundai Kona“ Vilniuje nuvažiavo 710 km, nors gamintojas deklaravo, kad automobilis viena įkrova vidutiniškai gali įveikti 484 km. Pirmąją kelionę vairuotojas atliko per 30 valandų. Šį kartą su „Hyundai Inster“ jis nusprendė nealinti savo kūno, ir kilometrus rinko etapais, automobilį eksploatuodamas kaip įprasta.

Sėkmės paslaptis: vairuojant reikia vairuoti
Vitoldas važiavo klausydamas muzikos, nuo kondicionieriaus ar šildymo apsaugojo gana vėsus, bet komfortiškas oras. 70 proc. laiko jis važiavo mieste, likusius – lengvame užmiestyje, Vilniaus priemiesčiuose. Vairuotojas važiavo su srautu ir eismo nestabdė.
„Norint važiuoti efektyviai nereikia vilktis, reikia prognozuoti eismą. O tam, kad jį prognozuoti, reikia koncentruotis į vairavimą, o to padaryti žiūrėdamas į telefoną negali. Žmonės neturi nei noro, nei kantrybės vairuoti, tai natūralu, kad retai kam gaunasi elektromobiliais nuvažiuoti tiek, kiek deklaruojama“, – pakomentavo „Autobild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius.

Labiausiai energiją taupyti elektromobilyje padeda regeneracijos sistema. Jei vidaus degimo varikliais varomi automobiliai stabdant švaisto energiją, tai elektromobiliai gali ją susigražinti. „Hyundai Inster“ vairuotojui siūlo skirtingus regeneracijos lygius, kurie parenkami mentelėmis už vairo.
„Su vieno pedalo funkcija nesigaus važiuoti taip ekonomiškai važiuoti. Turi pažaisti su automobiliu, ir suprasti, kada jam lengviausia įsibėgėti, kada geriausia regeneruoti, juk kartais geriau yra tiesiog riedėti, bet reikia pajusti, ir kada su maksimalia regeneracija sustosi. To reikia pajusti, suprasti, bet tai tikrai ne raketų mokslas“, – sakė V. Milius.

Taigi galvojant apie efektyvų vairavimą, prognozuojant eismo srautą su elektromobiliu galima nuvažiuoti visu trečdaliu toliau, nei deklaruoja gamintojai. Ir Vitoldo teigimu, pakanka vairuoto vairuojant, o neužsiimti pašaliniais veiksniais, kad ir labai nesistengiant būtų galima pasiekti gamintojo deklaruojamus duomenis.