[imagebrowser id=71]
Jei jūsų negąsdina Opel platforma ir Fiat variklis, tai antros kartos Saab 9-3 1.9 TiD – automobilis kaip tik jums.
Saab gerbėjai jau spėjo priprasti prie Vectros bazės ir dyzelinio motoro po variklio dangčiu. Antra Saab 9-3 karta, gaminama nuo 2002-ųjų, žengė dar toliau – tai pirmas šio švedų automobilių gamintojo vidutinės klasės automobilis sedano kėbulu.
Nuo 2004-ųjų rudens firma sulaužė dar vieną tabu ir po variklio dangčiu atsirado itališkas „Common Rail” dyzelinis variklis. Laimė, ne visos tradicijos pamirštos, tad automobilyje dar liko tik Saab būdingi sprendimai: spynelė centrinėje konsolėje, šalia rankinio stabdžio, ar jungiklis, naktį išjungiantis skydelio apšvietimą (išskyrus spidometrą).
Atsirado ir naujovių, pavyzdžiui, galvos atramos, apsaugančios smūgio į galą metu, bei galiniai žibintai, kurie perdegus stabdžių žibintams atlieka jų funkciją.
Pirmaisiais metais mašina labai nuvertėja
2004-aisiais pasirodę Saab 9-3 su 1.9 TiD/TiDS varikliais Lietuvoje kainavo nuo 90 tūkst. Lt. Dabar trejų metų automobilį Lietuvoje galima įsigyti nuo 50 tūkst. Lt. Nebloga kaina, jei vertinsime tai, kad mašina turi daug privalumų ir palyginti nedaug trūkumų.
Visų pirma keturių durų kėbulas atrodo patraukliai. Surinkimo kokybė gera, nėra problemų ir dėl korozijos. Salonas taip pat nusipelno pagyrų. Galbūt gale vietos galėtų būti daugiau, tačiau priekyje skųstis tikrai nevalia. Vidaus apdailai panaudotos medžiagos ir jų surinkimas kokybiški – girgždantį prietaisų skydelį išgirsi retai.
Net baziniai Saab 9-3 modeliai buvo gerai sukomplektuoti: turi šešias saugos oro pagalves, ABS, ESP, kondicionierių ir t.t. Šie elementai patvarūs. Kartais streikuoja svirtelės prie vairo, tačiau jų remontas nėra sudėtingas.
1.9 TiD variklis, nors ir dirba garsiai, salone nėra labai girdimas – jaučiasi tik nedidelė vibracija. Aštuonis vožtuvus turintis motoras pasiekia 120 AG, o 16V – 150 „arklių”. Pastarasis mažiau patikimas, nes eksploatuojamas aktyviau. Retkarčiais genda turbinos, nuvažiavus apie 200 tūkst. km apie save primena vožtuvai. Apetitas degalams nėra didelis – nuo 7,0 l trasoje iki 8,5 l/100 km mieste.
Saab 9-3 vairuotojai nesiskundžia dėl pakabos patvarumo, nebent kartais tenka pakeisti stabilizatoriaus įvores.
Automobilis tiems, kurie mėgsta originalumą
Verta pasidomėti švedų vikingo detalių ir remonto kainomis. Oficialiuose Saab techninės priežiūros centruose darbo valanda kainuoja nuo 100 Lt plius PVM. Kai kuriuose servisuose „Saab” klubo nariams taikoma iki 20 proc. nuolaida. Atsarginių detalių yra, tiesa, kai kurias jų rasime tik oficialiose atstovybėse.
Leonas Paplauskas
Išvada
Saab 9-3 su dyzeliniu 1.9 motoru – vertas dėmesio automobilis. Varikliai ir pakaba patikimi, o elektronika daug geresnė negu ankstesnio modelio. Automobilis dėmesį patraukia savo išvaizda, puikiai valdomas ir turi elegantišką saloną. Jis ganėtinai solidus, tačiau kartu neatrodo pernelyg iššaukiamai. Prie visų išvardytų savybių pridėjus palyginti nedidelę kainą (2005-ųjų gamybos dyzelis – apie 50 tūkst. Lt) ir gana didelį patvarumą, susidaro labai teigiamas vaizdelis.
Modelio istorija
2002 m. vasara. II kartos 9-3 modelio debiutas – pristatytas sedanas. Siūlomi varikliai: benzininis turbininis 2.0 trijų skirtingų galingumų ir 2.2 TiD dyzelinis.
2003 m. kovas. Ženevos salone pristatytas kabrioletas su 2.0 turbininiu 175 arba 210 AG varikliu.
2004 m. pavasaris. Nauji varikliai – benzininis 1.8/122 AG ir turbodyzelinis 1.9 TiD/120 arba 150 AG (vietoj 2.2 TiD).
2005 m. kovas. Universalo (Sport Combi) debiutas. Naujas 2.8 Turbo V6, 250 AG variklis.
2007 m. ruduo. Modelio atnaujinimas, įrangos modernizacija, padidinta kai kurių variklių galia.
Gedimai
Gali sugesti generatoriaus diodų tiltelis, bet tai pigus remontas
„Fiat” gamybos dyzelis retai turi problemų dėl purkštukų patvarumo
Oro srauto matuoklis genda ne dažniau nei kitų automobilių
Elektronikos, pvz., ABS sistemos, valdymo klaidų pasitaiko retai
Automobiliuose po 120-160 tūkst. km reikia pakeisti dujų recirkuliacijos EGR vožtuvą.
Salonas
Puiki ergonomika, įdomūs ir originalūs sprendimai. Centrinis kompiuterio ekranas veikia patikimai, o spidometras, sugraduotas iki 260 km/h, nuteikia azartiškai
Gamyklinis grotuvas kartais genda. Gale vietos ne per daugiausiai, ypač pėdoms ir keliams
Privalumai
Išskirtinės išvaizdos automobilis
Nepriekaištinga surinkimo kokybė
Patikimi varikliai ir pakaba
Trūkumai
Ne pati pigiausia priežiūra
Ne visos salono detalės kokybiškos
Mažoka vietos gale
SAAB 9-3 TiD (2005 m.) atsarginių detalių kainos
Detalė Kaina (Lt)
Priekiniai žibintai (vnt.) 960
Galiniai žibintai (vnt.) 670
Priekinių stabdžių diskai (vnt.) 385
Galinių stabdžių diskai (vnt.) 200
Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.) 130
Galinių stabdžių trinkelės (kompl.) 130
Priekiniai amortizatoriai (vnt.) 645
Galiniai amortizatoriai (vnt.) 375
Sankabos komplektas 1080
Priekinis sparnas 770
Techniniai SAAB 9-3 TiD (2005 m.) duomenys
Ilgis (mm) 4635
Plotis (mm) 1760
Aukštis (mm) 1465
Durų/vietų salone sk. 4/5
Variklis: dyzelinis
Variklio darbinis tūris (l) 1,9
Variklio cilindrų sk. 4
Variklio galia (AG esant aps./min.) 120/3500
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) 280/2000
Pavarų dėžė 6 (mech.)
Maks. greitis (km/h) 200
Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h 11,5
Degalų bako talpa (l) 58
Bagažinės talpa (l) 425
Automobilio masė (kg) 1565
Padangos (priekinės, galinės) 215/55 R16
Degalų sąnaudos (l/100 km) mieste, užmiestyje, vidutinės 7,5/4,7/5,7
Kaina (Lt) 50 000
www.auto-bild.lt
Foto: autobild.de