Antros kartos „Saab 9-3” 1.9 TiD: vertas dėmesio automobilis

[imagebrowser id=71]

Jei jūsų negąsdina Opel platforma ir Fiat variklis, tai antros kartos Saab 9-3 1.9 TiD – automobilis kaip tik jums.

Saab gerbėjai jau spėjo priprasti prie Vectros bazės ir dyzelinio motoro po variklio dangčiu. Antra Saab 9-3 karta, gaminama nuo 2002-ųjų, žengė dar toliau – tai pirmas šio švedų automobilių gamintojo vidutinės klasės automobilis sedano kėbulu.

Nuo 2004-ųjų rudens firma sulaužė dar vieną tabu ir po variklio dangčiu atsirado itališkas „Common Rail” dyzelinis variklis. Laimė, ne visos tradicijos pamirštos, tad automobilyje dar liko tik Saab būdingi sprendimai: spynelė centrinėje konsolėje, šalia rankinio stabdžio, ar jungiklis, naktį išjungiantis skydelio apšvietimą (išskyrus spidometrą).

Atsirado ir naujovių, pavyzdžiui, galvos atramos, apsaugančios smūgio į galą metu, bei galiniai žibintai, kurie perdegus stabdžių žibintams atlieka jų funkciją.

Pirmaisiais metais mašina labai nuvertėja

2004-aisiais pasirodę Saab 9-3 su 1.9 TiD/TiDS varikliais Lietuvoje kainavo nuo 90 tūkst. Lt. Dabar trejų metų automobilį Lietuvoje galima įsigyti nuo 50 tūkst. Lt. Nebloga kaina, jei vertinsime tai, kad mašina turi daug privalumų ir palyginti nedaug trūkumų.

Visų pirma keturių durų kėbulas atrodo patraukliai. Surinkimo kokybė gera, nėra problemų ir dėl korozijos. Salonas taip pat nusipelno pagyrų. Galbūt gale vietos galėtų būti daugiau, tačiau priekyje skųstis tikrai nevalia. Vidaus apdailai panaudotos medžiagos ir jų surinkimas kokybiški – girgždantį prietaisų skydelį išgirsi retai.

Net baziniai Saab 9-3 modeliai buvo gerai sukomplektuoti: turi šešias saugos oro pagalves, ABS, ESP, kondicionierių ir t.t. Šie elementai patvarūs. Kartais streikuoja svirtelės prie vairo, tačiau jų remontas nėra sudėtingas.

1.9 TiD variklis, nors ir dirba garsiai, salone nėra labai girdimas – jaučiasi tik nedidelė vibracija. Aštuonis vožtuvus turintis motoras pasiekia 120 AG, o 16V – 150 „arklių”. Pastarasis mažiau patikimas, nes eksploatuojamas aktyviau. Retkarčiais genda turbinos, nuvažiavus apie 200 tūkst. km apie save primena vožtuvai. Apetitas degalams nėra didelis – nuo 7,0 l trasoje iki 8,5 l/100 km mieste.

Saab 9-3 vairuotojai nesiskundžia dėl pakabos patvarumo, nebent kartais tenka pakeisti stabilizatoriaus įvores.

Automobilis tiems, kurie mėgsta originalumą

Verta pasidomėti švedų vikingo detalių ir remonto kainomis. Oficialiuose Saab techninės priežiūros centruose darbo valanda kainuoja nuo 100 Lt plius PVM. Kai kuriuose servisuose „Saab” klubo nariams taikoma iki 20 proc. nuolaida. Atsarginių detalių yra, tiesa, kai kurias jų rasime tik oficialiose atstovybėse.

Leonas Paplauskas

Išvada

Saab 9-3 su dyzeliniu 1.9 motoru – vertas dėmesio automobilis. Varikliai ir pakaba patikimi, o elektronika daug geresnė negu ankstesnio modelio. Automobilis dėmesį patraukia savo išvaizda, puikiai valdomas ir turi elegantišką saloną. Jis ganėtinai solidus, tačiau kartu neatrodo pernelyg iššaukiamai. Prie visų išvardytų savybių pridėjus palyginti nedidelę kainą (2005-ųjų gamybos dyzelis – apie 50 tūkst. Lt) ir gana didelį patvarumą, susidaro labai teigiamas vaizdelis.

Modelio istorija

2002 m. vasara. II kartos 9-3 modelio debiutas – pristatytas sedanas. Siūlomi varikliai: benzininis turbininis 2.0  trijų skirtingų galingumų ir 2.2 TiD dyzelinis.

2003 m. kovas. Ženevos salone pristatytas kabrioletas su 2.0 turbininiu 175 arba 210 AG varikliu.

2004 m. pavasaris. Nauji varikliai – benzininis 1.8/122 AG ir turbodyzelinis 1.9 TiD/120 arba 150 AG (vietoj 2.2 TiD).

2005 m. kovas. Universalo (Sport Combi) debiutas. Naujas 2.8 Turbo V6, 250 AG variklis.

2007 m. ruduo. Modelio atnaujinimas, įrangos modernizacija, padidinta kai kurių variklių galia.

Gedimai

Gali sugesti generatoriaus diodų tiltelis, bet tai pigus remontas

„Fiat” gamybos dyzelis retai turi problemų dėl purkštukų patvarumo

Oro srauto matuoklis genda ne dažniau nei kitų automobilių

Elektronikos, pvz., ABS sistemos, valdymo klaidų pasitaiko retai

Automobiliuose po 120-160 tūkst. km reikia pakeisti dujų recirkuliacijos EGR vožtuvą.


Salonas

Puiki ergonomika, įdomūs ir originalūs sprendimai. Centrinis kompiuterio ekranas veikia patikimai, o spidometras, sugraduotas iki 260 km/h, nuteikia azartiškai

Gamyklinis grotuvas kartais genda. Gale vietos ne per daugiausiai, ypač pėdoms ir keliams


Privalumai

Išskirtinės išvaizdos automobilis

Nepriekaištinga surinkimo kokybė

Patikimi varikliai ir pakaba

Trūkumai

Ne pati pigiausia priežiūra

Ne visos salono detalės kokybiškos

Mažoka vietos gale

SAAB 9-3 TiD (2005 m.) atsarginių detalių kainos

Detalė          Kaina (Lt)

Priekiniai žibintai (vnt.)  960

Galiniai žibintai (vnt.) 670

Priekinių stabdžių diskai (vnt.)  385

Galinių stabdžių diskai (vnt.) 200

Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.) 130

Galinių stabdžių trinkelės (kompl.) 130

Priekiniai amortizatoriai (vnt.) 645

Galiniai amortizatoriai (vnt.)  375

Sankabos komplektas 1080

Priekinis sparnas 770

Techniniai SAAB 9-3 TiD (2005 m.) duomenys

Ilgis (mm) 4635

Plotis (mm) 1760

Aukštis (mm) 1465

Durų/vietų salone sk.  4/5

Variklis: dyzelinis

Variklio darbinis tūris (l) 1,9

Variklio cilindrų sk. 4

Variklio galia (AG esant aps./min.)  120/3500

Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) 280/2000

Pavarų dėžė   6 (mech.)

Maks. greitis (km/h) 200

Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h  11,5

Degalų bako talpa (l)  58

Bagažinės talpa (l)  425

Automobilio masė (kg) 1565

Padangos (priekinės, galinės) 215/55 R16

Degalų sąnaudos (l/100 km) mieste, užmiestyje, vidutinės             7,5/4,7/5,7

Kaina (Lt)    50 000

saab3a

www.auto-bild.lt

Foto: autobild.de