Tarp dvejų–trejų metų senumo automobilių Mazda 3 buvo pripažinta mažiausiai gendančia mašina. Tokio puikaus įvertinimo japoniškas golfas nusipelnė 2008 metų TUV kokybės ataskaitoje. Bėda tik ta, kad Mazda 3 puola rūdys.
Prieš pat 2007 metų Kalėdas Vokietijoje, Leverkuzene miesto Hitdorfer gatvės 73-iuoju numeriu pažymėtame name buvo iššautas šampanas. Kokia proga? Ant vieno iš šiuo adresu įsikūrusios centrinės “Mazda” atstovybės rašomojo stalo gulėjo dar spaustuvės dažais kvepiantis “Auto Bild” žurnalas. Jo viršelyje puikavosi mėlynos spalvos Mazda 3 hečbekas, o užrašas šalia didelėmis raidėmis skelbė: “Pirma vieta”.
Japonų gamybos kompaktinės klasės automobilis, remiantis TUV ataskaita, tarp dvejų–trejų metų senumo mašinų buvo pripažintas mažiausiai gendančiu modeliu. Antroje vietoje puikavosi Mazda 2, o šeštoje – Mazda MX-5 sportinis kupė. Tuo metu nemažas būrys konkurentų, metę žvilgsnį į šią statistiką, nejuokais sunerimo: “Nejaugi “Mazda” yra patikimiausių automobilių gamintojas?” Atsakymas būtų – tikrai taip, jei ne viena, atrodytų, nedidelė problema – rūdys. Juk šis rudasis automobilių maras jaučia labai didelę simpatiją Mazda 3, 5, 6, MX-5 ir RX-8 modeliams.
Pavyzdžiui, mūsų kolegos Vokietijoje išbandė 2004 m. gamybos Mazda 3 automobilį. Ant vidinės vairuotojo durelių pusės ir abiejų galinių buvo aptikta rūdžių židinių. Išklausęs šias pastabas “Mazda” salono vadybininkas pasakė, kad šį automobilį jie gavo nesenai ir prieš jį parduodami būtinai pašalins rudžių pažeistas vietas.
Taip pat reikia pasakyti, kad nepaisant korozijos problemos Mazda 3 hečbekas – išties geras pasirinkimas ir puiki alternatyva daugeliui kitų kompaktinės klasės konkurentų. Tarkime, 2009 metų TUV ataskaita byloja, kad tarp tų pačių dvejų–trejų metų senumo mašinų Mazda 3 iškovojo penktą vietą. Nors šis japonų automobilis per metus iš pirmosios vietos ir nusirito į penktą, tačiau tai patikimiausias kompaktinės klasės automobilis. Jis tikrai vertas už jį prašomų pinigų.
Mindaugas Malinauskas
FOTO: pavarų dėžė po penkerių metų – visiškai sausa, neprasiveržė nė lašelis alyvos
FOTO: Mazda 3 iš priekio: taip atrodė nuo 2003 m. spalio iki 2006 m. liepos, t.y. iki atnaujinimo, gamintas automobilis
Bandomasis važiavimas
Bandytas automobilis. Tai penkerių metų senumo automobilis (pagaminimo data – 2004 m.), kurio rida 45 tūkst. km. Ji tokia nedidelė dėl to, kad pirmasis ir vienintelis Mazda 3 savininkas buvo pensininkas. Įsigydamas šį automobilį vyriškis pasirinko versiją, turinčią 1.6/105 AG benzininį variklį, klimato kontrolę ir lengvojo lydinio diskus. Toks visiškai naujas Mazda 3 hečbekas prieš penkerius metus Vokietijoje kainavo 20 tūkst. eurų (apie 69 056 Lt).
Tarptautinė rinkos analitikų bendrovė “EurotaxSchwacke” nurodo, kad dabartinė automobilio kaina turėtų būti 9300 eurų (32 111 Lt). Tuo tarpu Mazda 3 pardavėjai už automobilį prašė tik 8990 eurų (31 041 Lt). Išties puiki kaina.
Važiavimo įspūdžiai. Gamintojai, prieš šešerius metus į gyvenimo kelius ir klystkelius išleidę naują Mazda 3 hečbeką, jį prailgino net iki 4,42 m. Deja, erdviu salonu ar talpia bagažine (tik 300 l) šis japoniškas automobilis nepasižymi. Benzininis 1.6/105 AG variklis jam puikiai tinka, nors pasiekus didesnius sūkius pradeda ūžti. Nepriekaištingą įspūdį palieka sėdynės – net ir po penkerių metų jos yra tarsi naujos. O štai prietaisų skydelio apdaila dėl kietoko plastiko atrodo nekaip.
Mūsų nuomonė. 8990 eurų, arba maždaug 31 tūkst. Lt, tikrai puiki kaina už gerai prižiūrėtą Mazda 3 automobilį. Ypač žinant tai, kad pardavėjai pažadėjo pašalinti rūdis.
Tai nervina
Rūdys! Šis automobilis vairuotojo sveikatą ir nervus gali gadinti tik dėl šios vienos rimtos problemos. Korozija dažniausiai įsimeta į durelių vidines puses arba ratų arkas. Pirkdami naudotą Mazda 3 automobilį būtinai atidžiau apžiūrėkite šias vietas. Šie tiek rečiau problemų pasitaiko dėl ESP sistemos, kurią japonai įvardija DSC raidžių trumpiniu. Apie šios sistemos nesklandumus praneša prietaisų skydelyje užsidegantis užrašas.
FOTO: priekinės pakabos detales per penkerius metus apniko rūdys. Važiavimo saugumui tai neturi įtakos
FOTO: išmetamųjų dujų sistemos vamzdis rudžių apgraužtas tik iš išorės. Vidinė duslintuvo pusė – be priekaištų
FOTO: štai kaip atrodo Mazda 3 automobilio vairuotojo durelių arkos. Po dažais slepiasi rūdžių židiniai
Techniniai Mazda 3 (2004 m.) duomenys
Ilgis (mm) 4420
Plotis (mm) 1755
Aukštis (mm) 1465
Durų/vietų salone sk. 5/5
Variklis benzininis
Variklio cilindrų sk. 4
Darbinis tūris (cm3) 1598
Varantieji ratai priekiniai
Variklio galia (AG esant aps./min.) 105/6000
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min. ) 145/4000
Pavarų dėžė 5/mech.
Įsibėgėjimas (s) iki 100 km/h 11,1
Maksimalus greitis (km/h) 182
Degalų sąnaudos (l/100 km) mieste/užmiestyje/vidutinės 9,3/6,0/7,2
Vidutinės degalų sąnaudos testuojant (l/100 km) 8,2
Stabdymo kelias (m) važiuojant 100 km/h greičiu 37,9
Bagažinės talpa (l) min.–maks. 300–1272
Kaina (Lt) nuo 20 000
Mazda 3 (2004 m.) atsarginių detalių kainos
Detalė Kaina (Lt)
Priekiniai žibintai (vnt.) 330
Galiniai žibintai (vnt.) 150
Priekinių stabdžių diskai (vnt.) 170
Galinių stabdžių diskai (vnt.) 104
Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.) 100
Galinių stabdžių trinkelės (kompl.) 90
Priekiniai amortizatoriai (vnt.) 250
Galiniai amortizatoriai (vnt.) 200
Privalumai
- Itin patvarus
- Patvarūs sėdynių apmušalai
- Vykęs dizainas
Trūkumai
- Puola rūdys
- Mažoka bagažinė
- Didoka kaina
Išvada
“Mazda” jau šešerius metus gamina iš tiesų gerą kompaktinės klasės automobilį, kuris 2008 m. TUV ataskaitoje pelnė pirmą, o 2009-aisiais buvo penktas. Tai patvariausias, mažiausių gedimų turintis kompaktinės klasės modelis. Vienintelė rimtesnė Mazda 3 problema – rūdys. Todėl perkant naudotą automobilį, daugiausiai dėmesio reikėtų atkreipti būtent į tai.
„Autobild Lietuva“, 26/2009 (111), 2009 12 19–2010 01 01
www.auto-bild.lt